Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP PLK o nowym rozkładzie: Cykliczność, skrócenie czasów i powroty pociągów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP PLK o nowym rozkładzie: Cykliczność, skrócenie czasów i powroty pociągów
fot. Hubert Klimek / Archiwum UM BytomWyremontowana stacja Bytom na linii kolejowej nr 131
PKP PLK informują o najważniejszych zmianach w kolejowym rozkładzie jazdy. Od dziś, 15 grudnia, pociągi wracają na szereg modernizowanych tras - na linię nr 202 pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem, na linię nr 131 od Chorzowa do Nakła Śląskiego czy w końcu na odcinek Szczecinek – Białogard. Nowy rozkład przynosi też skrócenie czasu jazdy na wielu relacjach, m. in. z Warszawy do Szczecina, ze stolicy do Białegostoku czy w końcu z Wrocławia do Kłodzka i Międzylesia.

Nowy rozkład jazdy pociągów 2024/2025 został przygotowany przez PLK wspólnie z przewoźnikami tak, aby podróżni w pełni skorzystali z efektów inwestycji zrealizowanych przez spółkę. Od 15 grudnia, dzięki miliardowym inwestycjom z wykorzystaniem środków budżetowych i unijnych, podróżni wsiądą do pociągów z nowych i zmodernizowanych stacji i przystanków. Pasażerów czekają krótsze czasy podróży. Zwiększy się atrakcyjność oferty połączeń regionalnych i dalekobieżnych. Na trasach z Warszawy do Poznania i Gdańska od połowy grudnia składy będą jeździć w równych odstępach czasu. Łącznie to aż 48 relacji pociągów jeżdżących cyklicznie.

– Realizowane prace umożliwiają podnoszenie prędkości na liniach kolejowych, co oznacza jeszcze szybsze podróże. To otwiera przed przewoźnikami nowe możliwości. Nasze wspólne działania pozwalają na stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej, z której chętnie korzystają podróżni, co pokazują statystki: z roku na rośnie liczba pasażerów kolei. To cieszy – mówi Michał Gil, Członek Zarządu – dyrektor ds. eksploatacji, PKP Polskie Linie Kolejowe.

Krótsze podróże i nowe połączenia

Od niedzieli najszybsze pociągi pojadą między Szczecinem a Poznaniem z prędkością do 160 km/h w czasie poniżej 2 godzin - w tym pierwsze w historii Pendolino. Dzięki inwestycji skróci się też przejazd na trasie Szczecin – Poznań – Warszawa, którą najszybsze składy pokonają w ok. 4 godz. 20 min. W nowym rozkładzie jazdy z Krakowa do Zakopanego pojedziemy w rekordowym czasie 2 godz.1 min ( IC Tatry) – to m.in. efekt zakończonych prac na tzw. kolejowej zakopiance.

Pasażerowie skorzystają z kolejnych efektów modernizacji linii Rail Baltica. W nowym rozkładzie jazdy dwa najszybsze składy PKP InterCity pokonają trasę Białystok – Warszawa Centralna w 1 godz. 30 min. Pociągi będą zatrzymywać się na stacji Białystok, przystanku Białystok Zielone Wzgórza oraz stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Centralna. Warto także zwrócić uwagę, że 8 połączeń będzie odbywać się w czasie krótszym niż 2 godziny.

Na Dolnym Śląsku najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej w Międzylesiu pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych. To efekt prowadzonych prac ze środków budżetowych.

W województwie kujawsko-pomorskim, dzięki zakończeniu prac remontowych, o ok. 5 minut krócej pojadą pociągi na trasie Toruń Wschodni – Malbork oraz między Bydgoszczą a Nakłem nad Notecią. W województwie lubelskim czas przejazdu pociągów na odcinku Szczebrzeszyn – Bełżec skróci się o 4 minuty.

Pociągi ponownie połączą Skarżysko-Kamienną z Sandomierzem. Tym samym zakończą się zasadnicze prace przy modernizacji linii kolejowej nr 25 na tym odcinku. Dzięki inwestycji współfinansowanej przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, podróżni już korzystają z wygodnych peronów na stacjach i przystankach, m.in. w Starachowicach, Kunowie, Ostrowcu Świętokrzyskim i Jakubowicach.

Nowe przystanki i zmodernizowane perony

Pasażerowie wybierający w codziennych podróżach kolej – najbardziej ekologiczny środek transportu, od 15 grudnia skorzystają z nowych przystanków, wybudowanych w ramach inwestycji współfinasowanych ze środków unijnych oraz z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.

Lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki:

w woj. małopolskim: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki, Kraków Przylasek;

w woj. świętokrzyskim: Podchojny (linia 8 Warszawa – Kraków) oraz Piekoszów (linia 61 Kielce – Fosowskie);

w woj. śląskim: Zabrze Maciejów, Zabrze Północne, Chorzów Uniwersytet, Sosnowiec Jęzor Południowy;

w woj. lubuskim: Rzepin Miasto;

w woj. wielkopolskim: Wronki Zamość;

w woj. zachodniopomorskim: Radziszewo na trasie między Szczecinem a Gryfinem;

w woj. podlaskim: Repczyce na linii Białystok – Czeremcha (gmina Kleszczele).

Na linii między Częstochową a Chorzewem Siemkowicami oddanych do użytku będzie łącznie 10 odbudowanych przystanków: 5 w woj. śląskim - Rząsawa, Mykanów, Stary Cykarzew, Cykarzew Północny, Stary Broniszew oraz 5 w woj. łódzkim - Ważne Młyny, Nowa Brzeźnica, Dubidze, Dubidze-Kolonia i Biała Szlachecka. Dotychczas linia była wykorzystywana przez pociągi towarowe. Od grudnia przewoźnicy regionalni uruchomili na niej regularne połączenia pasażerskie

W woj. warmińsko-mazurskim pasażerowie skorzystają z nowych peronów (nr 1 i 2) na stacji Ełk, które zostały wybudowane w ramach modernizacji międzynarodowej linii Rail Baltica.

Pociągi wracają na swoje trasy

Po zakończeniu prac utrzymaniowych, wracają pociągi na odcinek linii kolejowej nr 27 (Nasielsk – Toruń Wschodni) między Raciążem a Sierpcem oraz na odcinek linii nr 33 między Płockiem a Sierpcem. Składy wrócą również na modernizowany odcinek linii nr 202 między Lęborkiem a Słupskiem. Pociągiem pojedziemy po zmodernizowanej linii kolejowej Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. Podróżni skorzystają nie tylko z nowego przystanku Chorzów Uniwersytet, ale także z dostosowanych do obsługi wszystkich podróżnych stacji, m.in. Chorzów Miasto, Bytom, Radzionków.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecinek – Białogard. Pociągi wróciły z dużymi problemami

Infrastruktura

Szczecinek – Białogard. Pociągi wróciły z dużymi problemami

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pomorze: Budimex zmodernizuje odcinek Kościerzyna – Somonino

Infrastruktura

Zachodniopomorskie: Radziszewo - nowy przystanek pod Szczecinem

Infrastruktura

Nowy rozkład jazdy na 2025 r. Oto najważniejsze zmiany!

Pasażer

Zobacz również:

Szczecinek – Białogard. Pociągi wróciły z dużymi problemami

Infrastruktura

Szczecinek – Białogard. Pociągi wróciły z dużymi problemami

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Pasażer

Pierwsze Pendolino Szczecin – Warszawa

Jakub Rösler 15 grudnia 2024

Pomorze: Budimex zmodernizuje odcinek Kościerzyna – Somonino

Infrastruktura

Zachodniopomorskie: Radziszewo - nowy przystanek pod Szczecinem

Infrastruktura

Nowy rozkład jazdy na 2025 r. Oto najważniejsze zmiany!

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5